معرفی: 
 

از آنجا که اینترنت بهترین بستر برای ایجاد ارتباط ، جابجایی سریع اطلاعات می باشد و هیچگونه محدودیت جغرافیایی ندارد بهینه سازی گردش مکاتبات    یکی از مهمترین و کارآمدترین روش های ارتقاء کیفیت جریان اطلاعات در سازمان که اثرات مطلوب خود را در زمانی کوتاه نمایان می سازد در راستای تحقق اهداف کلان توسعه it در دانشگاه در پس تصمیمات اتخاذ شده ریاست محترم دانشگاه و مدیریت فناوری اطلاعات نرم افزار سیستم اتوماسیون اداری تورین تن در سال 1384 به منظور مکانیزه نمودن مکاتبات در کلیه واحدهای مختلف دانشگاه نصب و راه اندازی گردیده است . Docunet یک سیستم نرم افزاری وب بنیاد است معماری سیستم برای پاسخگویی به انبوه کاربران ، بصورت مرکزیت یافته (Central lized ) بر اساس قابلیتهای ذاتی وب طراحی شده است که در این سیستم مراحل مختلف گردش نامه از جمله نامه های ارسالی و دریافتی و کار با کارتابل های مختلف ، ارسال فکس و پیام و ... را انجام میدهد .درحال حاضر حوزه های ستادی دانشگاه ، کلیه شبکه ها ، بیمارستانها ، معاونت ها و برخی مراکز بهداشتی استان لرستان به صورت کاملاً paper less  از این نرم افزار استفاده می کنند .
  

 مزایای سیستم: 
-        صرفه جویی در زمان
-        بهینه سازی ساختار و فرایندهای اداری 
-        مدیریت گردش مکاتبات اداری 
-        کنترل و مدیریت سطح دسترسی کاربران
-        رعایت سلسله مراتب اداری 
-        پیگیری نامه بر اساس آیتم های متفاوت
-        دسترسی به آرشیو اطلاعات 
-        صرفه جویی در هزینه ها 
-        دسترسی سریع و ایمن به اطلاعات

در مهر ماه 1395 در راستای بهبود گردش مکاتبات اداری سازمان ، سیستم اتوماسیون اداری فرزین (آی‌کن،) جایگزین اتوماسیون اداری قبلی شد. بر روی این بستر، علاوه بر قابلیت گردش مکاتبات؛ امکان ارائه‌ی سرویس‌های الکترونیکی به کارکنان سازمان و ارباب رجوع می‌باشدویژگی های اتوماسیون اداری تحت وب آی کن
• سیستم به‌طور کامل تحتWebمی‌باشد
• سیستم ارسال و دریافت پیام در شبکه بین پرسنل سازمان
• فیلتر کردن مدارک در کارتابل وارده
• قابلیت به گردش انداختن کلیه اسناد و مدارک سازمانی
• تعریف چارت سازمانی چند سطحی. (واحد‌های سازمانی و سمتها)
• امکان جستجوی زونکن ها در بایگانی شخصی و سازمانی
• لینک شدن فیلد های وابسته به اشاره گر به مرجع خودش در نتایج جستجو
• امکان تفویض اختیار درخواستهای ثبت صادره
• قفل شدن کد کاربری در صورتی که کاربر بیش از چند بار کلمه عبور را اشتباه وارد کند. (جلوگیری از حمله DOS و DDOS)
• اجبار تغییر کلمه رمز در اولین ورود کاربر به نرم‌افزار
• وجود راهنمای الکترونیکی نرم‌افزار
• امکان ارجاع پرونده از بایگانی سازمان به کارتابل پرسنل
• امکان تعیین وضعیت چاپ شدن و یا نشدن سند در ثبت صادره توسط اپراتور
• امکان تعیین وضعیت ارسال شدن و یا نشدن سند در ثبت صادره توسط اپراتور

 

 

سوالات متداول

سيناسا چیست؟
سيناسا مخفف "سامانه يكپارچه نظام جامع آمار و اطلاعات سلامت ايران " مي باشد

سامانه اتوماسيون آماري، اطلاعات را از سطوح مختلف وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشكي (واحدها و ادارات) جمع آوري و بانك متمركز و يكپارچه آمار و اطلاعات سازمان را ايجاد كرده، گزارشات متنوع مديريتي را توليد و در اختيار مديران ارشد، مديران مياني و كارشناسان، جهت بهره برداري قرار مي دهد . مديران ارشد سازمان در هر زمان و مكان به گزارشات مورد نظر خود در قالب جداول و نمودارهاي گرافيكي دسترسي دارند و با توجه به آمارهاي ثبت شده مي توانند تصميمات مناسب گرفته وسياست گذاري هاي متناسب را اعمال نمايند.

شمس چیست ؟

توسعه شبكه ملي سلامت (شمس) به مفهوم بازسازي و نوسازي و گسترش شبكه بهداشت درماني كشور

ضرورت اجرا طرح شبكه ملي سلامت از اين جا مشخص مي گردد كه يكي از شاخص هاي سازمان بهداشت جهاني در خصوص ميزان توسعه يافتگي كشورهاي دنيا در سلامت الكترونيكي تعداد مراكز بهداشتي درماني داراي زير ساخت ارتباطي پرسرعت مي باشد.
شبكه ملي سلامت، زيرساخت ارتباطي بين مراكز بهداشتي، تشخيصي و درماني سراسر كشور و امكان برقراري ارتباط بين اين مراكز، تبادل داده‌ها به صورت الكترونيكي و ارائه خدمات الكترونيك سلامت در كشور را فراهم نموده است. اين شبكه مختص حوزه دولتي نبوده و بخش غير دولتي نيز مي‌توانند از خدمات اين شبكه استفاده نمايند. خدمات الكترونيكي مختلفي در حوزه سلامت بر روي اين بستر قابل ارائه مي‌باشد. مانند سپاس (سامانه پرونده الكترونيكي سلامت ايران)، دوره هاي آموزش مجازي، كتابخانه هاي الكترونيكي پزشكي و سلامت، مشاوره هاي پزشكي از راه دور، اتوماسيون اداري، خدمات الكترونيكي مختص دانشجويان، شبكه هاي علمي و پژوهشي، سامانه هاي اطلاع رساني داروها، نوبت دهي درمانگاهها و مطب ها از راه دور، صدور انواع مجوزها و گواهي هاي پزشكي و بهداشتي به صورت الكترونيكي، دسترسي به منابع علمي و پژوهشي و ساير خدمات الكترونيك سلامت.
توسعه سامانه نظام ارجاع الكترونيكي چیست؟

شرح مختصر: به منظور پايش و مديريت پذيرش بيماران در مراكز درماني، امكان رهگيري آن ها و همچنين برنامه ريزي دقيق تخت هاي بيمارستاني جهت ارائه خدمات الكترونيكي سلامت، توسعه سامانه پايش برخط بيمارستان هاي كشور ايجاد گرديده است. اين پروژه با تطبيق اطلاعات ارسالي به سرويس تخت و پذيرش برخط بيماران درصدد رصد چرخه پذيرش بيماران، پايش آمار مراجعه كنندگان به مراكز ارائه دهنده خدمت، جستجوي بيماران تصادفي، مفقودين، مديريت توزيع بيماران در مراكز ارائه دهنده خدمت، ارتقاي مكانيسم هاي نظارت حاكميتي بر پذيرش و ترخيص بيماران در مراكز و نيز مديريت تخت هاي بيمارستاني مي باشد. در اين ساختار، با پذيرش بيمار در بيمارستان ها، اطلاعات پذيرش و بيمه وي به سامانه پرونده الكترونيكي سلامت(سپاس) ارسال ميگردد. از طرفي با تغيير وضعيت تخت هاي بيمارستاني، وضعيت تخت در عناوين مختلف اشغال شده، آماده پذيرش بيمار، رزرو شده و خارج از دسترسي به سامانه ارسال ميگردد. با قرارگيري اطلاعات در محور مذكور، امكان پايش برخط بيمارستان ها و وضعيت بيماران بستري در تخت هاي موجود مراكز، ميسر مي گردد.

 

سياب چیست؟

شرح مختصر: سامانه يكپارچه اطلاعات بهداشت (سياب) مجموعه اي از نرم افزارها، سيستم هاي اطلاعاتي و شبكه ارتباطي است كه زيرساخت ايجاد و توسعه پرونده الكترونيكي سلامت يكپارچه حوزه بهداشت در ايران را فراهم مي سازد. اين سامانه به منظور يكپارچه سازي اطلاعات حوزه بهداشت طراحي و توسعه يافته است كه در اين راستا استانداردهايي جهت آماده سازي نرم افزارهاي ارائه دهنده خدمات بهداشتي براي تبادل اطلاعات سامانه هاي مختلف با سامانه يكپارچه اطلاعات بهداشت(سياب)  توسعه داده شده است.

 

توسعه سامانه پايش برخط بيمارستان چیست ؟

شرح مختصر: به منظور پايش و مديريت پذيرش بيماران در مراكز درماني، امكان رهگيري آن ها و همچنين برنامه ريزي دقيق تخت هاي بيمارستاني جهت ارائه خدمات الكترونيكي سلامت، توسعه سامانه پايش برخط بيمارستان هاي كشور ايجاد گرديده است. اين پروژه با تطبيق اطلاعات ارسالي به سرويس تخت و پذيرش برخط بيماران درصدد رصد چرخه پذيرش بيماران، پايش آمار مراجعه كنندگان به مراكز ارائه دهنده خدمت، جستجوي بيماران تصادفي، مفقودين، مديريت توزيع بيماران در مراكز ارائه دهنده خدمت، ارتقاي مكانيسم هاي نظارت حاكميتي بر پذيرش و ترخيص بيماران در مراكز و نيز مديريت تخت هاي بيمارستاني مي باشد. در اين ساختار، با پذيرش بيمار در بيمارستان ها، اطلاعات پذيرش و بيمه وي به سامانه پرونده الكترونيكي سلامت(سپاس) ارسال ميگردد. از طرفي با تغيير وضعيت تخت هاي بيمارستاني، وضعيت تخت در عناوين مختلف اشغال شده، آماده پذيرش بيمار، رزرو شده و خارج از دسترسي به سامانه ارسال ميگردد. با قرارگيري اطلاعات در محور مذكور، امكان پايش برخط بيمارستان ها و وضعيت بيماران بستري در تخت هاي موجود مراكز، ميسر مي گردد.

 

تماس با مدیریت
تماس با مدیریت